Menu

Audio

                                                                          Umělci mají své tajemství, o kterém sami nic nevědí, cítí je jenom intuitivně.

16. února 2017

Není sen jako Sen

„Někteří lidé vidí věci takové jaké jsou, a ptají se: Proč? Já raději sním o věcech, které nikdy neexistovaly a ptám se: Proč ne?“
George Bernard Shaw
Dnes se mi při usínání podařilo pochopit, jak se vlastně v mozku zrodí sen, který se nám zdá přes noc. Před usínáním jsem si totiž představovala náplň jednoho seriálu (em, anime to bylo, no). A postupně, jak jsem usínala a moje mysl se uvolňovala, bez mé vědomé příčiny se v té představě věci začaly měnit a já vlastně sama byla zvědavá, jak to bude pokračovat. 
A najednou jsem byla vzhůru a věděla jsem jen, že se mi to všechno zdálo.


A tak jsem objevila jednu z těch větších záhad, která mě v životě zužovala (však víte, máte takové ty záhady, které vás napadnou, ale vlastně vás ani nezajímají, ty záhady, které vás sžírají zevnitř a nakonec si na ně uděláte prostě vlastní názor (jako třeba chemtrail v mém případě) a ten třetí typ - tedy přemýšlíte nad tím, ale nepotřebujete vědět odpověď, takže otázka zůstává filozoficky neuzavřená.

A celá tahle příhoda mě donutila zamyslet se nad tím, jak vlastně v člověku vznikají sny životní. Ty sny, které chceme naplnit a chceme je proměnit v realitu. Ty sny, které má každý z nás jiné. Ty sny, které se zrodí třeba z úplně maličkého gesta a pak přerostou vše, co si kdo jen dokáže představit. Cítíte to? Cítíte svoji životní touhu? Co chcete být nebo dokázat a kde? Ta přesně tyhle hluboké sny, které jsou vytvořeny naší osobností. Já netoužím být modelkou, ani jezdit závodně s rychlými auty a jiní zase nechtějí hrát ve filmech, nebo psát knihy. A někdo nechce být slavný, jiný zase nechce žít v průměrných životních podmínkách. (Achjo, zase začínám být hlubokomyslná jak Mariánský příkop.)

No každopádně, otázka zní: Odkud se berou tyhle sny? Kde se vlastně vytvoří to zrnko a kdo o něj pečuje? Máme uvnitř sebe vlastního Malého prince, který se o to zrníčko stará?

A jaký je váš Sen?


Žádné komentáře :

Okomentovat